lite svar

lovade ju att svara på några frågor så nu när jag har lite tid ledigt tänkte jag sätta mig ner och svara!

vilka ämnen läser ni i tvåan? på höstterminen läste vi naturkunskap (50p), hantverksämnen som tex, material och miljö (make, hår och naglar), induvuduelltval och idrott, nu på vårterminen läser vi samhällskunskap (50p), historia (50p), hantverksämnen (make, hår och naglar), induvuduelltval och så idrott. man kan välja till högskoleförberedande om man känner för det.
 
hur är det att utbilda sig till makeupartist och nagelteraput, finns det mycket jobb, är det roligt och vad får man lära sig? Jag tycker ju att det är döö kul, annars så hade jag inte valt den linjen. Känns så underbart att få göra det man älskar på skoltid (vi har tisdagar, torsdagar och fredagar då vi bara håller på med stylistämen, fredagar är till för praktik). Jag skulle säga att det finns mycket jobb eftersom att ämnet är så brett, jag kan jobba som nagelteraput, makeupartist, klädbutiker, sminkbutiker, vi får även lära oss uppsättningar av hår så det kan man också jobba med. Vissa jobb är svårare att få och andra lättare.
Vad man får lära sig under dom här tre åren är ju så sjukt mycket, många underar liksom: hur mycket finns det att lära sig inom smink? om ni bara visste. Basen tar hur lång tid som helst, det är korrigering, ögonformstekniker, roúgetekniker, fotosminkning, brudsminkning, modevisningssminkning listan kan göras lång. Det är även olika håruppsättningar osv, vad det gäller naglar är det teori (det är det i hår och make såklart också men mest i naglar), det är att först och främst att lära sig måla naglar och sedan lär vi oss både att bygga gelé och akrylnaglar.
super kul!
 
vart jobbar du? Jag jobbar för en cancerfond  vid namn smärtafonden. Samlar in pengar till bröst och prostatacancer. Jag trivs hur bra som helst och hela min famlij jobbar där.
 
Berätta om hur det går med oljan du köpte till håret för länge sen! Ja du, det går himlans bra! är totalt kär i den och tar i den i håret varje gång jag tvättat de! blir glansigt som bara den, behöver jag säga något mer? haha
 
vad vill du jobba med? alltså drömjobbet! Finns så många roliga jobb inom "stylist" men jobba för något märke och sminka modeller till deras visningar vore inte fel! som när jag fick prova på att sminka modeller till björnborg, såå kul!
 
vill du ha barn i ung ålder eller satsa mer på karriären? det är en bra fråga, skulle inte ha problem med en unge nu (förutom att jag har en tråkig pojkvän och inte pengar så de räcker och jag bor fortfarande hemma haha) för jag älskar barn men om jag byggt upp en karriär och gör något jag älskar skulle jag inte bara strunta den nej.
 
vart bor du? i sköna "gröna" Grebo som ligger i Åtvidaberg men jag brukar säga Linköping haha (eftersom det står 58595 Linköping på adressen)
 
vill du flytta utomland alltså bo där och så? skoja inte!! bara jag slipper se snön kan jag bo vart som helst i stor sätt. helst till St. Maarten som ligger i karibien eller new york. älskar den staden (dock snö där just nu)
 
hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans? ett år, 24 februari


Kommentarer
lisa:)

jag vill bli stylist!! finns det något man kan läsa efter gymnasiet? går barn och fritid nu..

2013-02-18 @ 23:33:53
hehe

tack för svararet, loove din blogg!<33

2013-02-19 @ 16:37:00
sandra

har du bott i Norrköping tidigare?:)

2013-02-19 @ 16:38:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ronjasvensson

love me or hate me, i promise it won't make me or break me.

RSS 2.0