♥ Dag 9

Min tro

vad menar man med den här punkten då? om man tror på gud?
i så fall kan jag säga nej, jag tror inte på att det finns någon kille där uppe som kan trolla fram bröd eller gå på vatten. tyvärr.
jag tror på att man ska tro på sig själv för att komma någon stans. det finns ingen som kommer göra sakerna åt dig, så för att klara av saker måste man helt enkelt jobba för det. och om det fanns någon gud där uppe tror inte jag att han skulle vilja skicka någon till helvetet eftersom man ska förlåta alla för sina synder o blablabla?

men om man menar på vad jag tror efter att man dött så vet jag inte, jag tror iallafall inte på att man kommer till nån himmel och att man kommer leva lyckligt på moln. antagligen försvinner man bara man blir ingenting, borta.
hoppas att det inte är så, om några år så får jag reda på det så varför fundera på de nu? höhö



Kommentarer
Anonym

gud i mitt hjärta

2011-03-08 @ 21:56:44
sv: anonym

aa faste nae

2011-03-08 @ 22:58:50
URL: http://ronjasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ronjasvensson

love me or hate me, i promise it won't make me or break me.

RSS 2.0