♥ Dag 3

Mina föräldrar

alla tycker väll att sina egna föräldrar är pinsamma och lite jobbiga ibland? och jag erkänner, det gör jag med.
när mamma säger sina lustiga saker, eller dansar framför mina kompisar och sjunger eller när pappa kommer med sina konstiga kommentarer. men egentligen så är det väll jag som överdriver?
iallafall,
mamma kommer från sydafrika och hon är ganska lik min mormor om man tänker efter. hon har svårt för att bli arg men hon är riktigt duktig på att prata högt kan man ju säga. jag tror nog att hon är den galnaste personen i familjen, eller nej... hon är helt klart den galnaste. hon skäms verkligen inte för något och kan göra vad som helst!
jag tror att hon i smyg älskar när vi sitter och pratar skit med varann!
pappa är motsatsen till mamma, han är lugn, försiktig och höjer aldrig rösten. han är nog den som bestämmer mest för han är mest "bestämd" när han säger något även om han aldrig skriker.
pappa är en sån att har han sagt att han ska göra något, då gör han det, vad som än händer. jag måste nog säga att pappa också är mest lik sin mamma alltså min framor.
mina föräldrar jobbar på samma jobb bara att dom gör olika saker. mamma delar ut löner och pappa är arbetschef!

även fast dom är pinsamma så är dom världens bästa föräldrar och inget kommer någon sin kunna få mig att säga något annat. hur mycket vi än bråkar och hur mycket dom än klagar på mina läxor osv, så kommer dom ändå alltid att vara mina älskade föräldrar.

finns så mycket mer att säga men det räcker där va?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ronjasvensson

love me or hate me, i promise it won't make me or break me.

RSS 2.0