sydafrika


okej, nu är jag äntligen hemma från skolan och det är dags att göra något vettigt.. som typ lägga upp bilder på facebook.
och uppdatera bloggen på vad jag har gjort den här senaste veckan.
och efter det så måste det bli lite skolarbete..



sydafrika 2010-2011 från början till slut
allt "började" när jag satte min fot utan för flygplatsen och jag fick känna den varma känslan av sommar och värme.
Den första veckan  bodde vi i krugerparken och oj oj oj va härligt det var!, där fick jag en fin bränna och en bra start på semestern. och just de, för de som inte vet så är krugerparken en djurpark med vilda djur där alla får klara säg själva (alltså att lejonen äter giraffer och att girafferna äter gräs och löv.. t ex).
Efter den veckan drog vi till vårat hus i sabie, det ligger vid bergen och det är riktigt fint och romantiskt där.
Dit kom också våran släkt som firade julafton och nyår med oss.
och så måste jag bara säga att nyår var nog den bästa nyår någonsin, och det var även min första riktiga fest natt i sydafrika i år.
vi var iallafall i sabie i ungefär två veckor, sen var det bara att packa väskorna och bila ner till margaite vid havet, det var nog det bästa av allt på hela semestern. äta glass på milkelane, sola, bada, åka till shoppingcentren, alla snygga killar och bästa av allt, festerna! Har aldrig vart på sånna roliga och härliga nattklubbar förut (kommer ju inte ens in här i sverige. i sydafrika är dom inte alls lika petiga med åldern och alla trodde jag var 18). Det var massa massa massa dans hela natten och det slutade jämt med att vi fick någon kille skjutsa hem oss eller bjuda oss på frukos ungefär vid klockan 6 på morgonen. Jag skaffade också massor med vänner för livet.
Och det är verkligen en semster jag aldrig kommer glömma!

ganska kort berättat men det kommer mer senare, det lovar jag!
'
criketmatchen, sydafrika vann såklart. och nu har VÄÄÄÄÄLDIGT många sätt mig på tv kan jag lova!

solnedgång i krugerparken, oj va fint det var

stranden

fesssssten börjar

fest



nyår

fest

fler bilder från kameran kommer senare, det här var från min mobil


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ronjasvensson

love me or hate me, i promise it won't make me or break me.

RSS 2.0